آذربایجان غربی

مسئولان فرهنگی خوابیده اند/ لزوم برخورد با پخش فیلم‎‌ها و سریال‌های ترویج دهنده بی‌بندو باری در جامعه

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) یک الگوی بی نظیری برای ما انسان‌ها است؛ ایشان نسبت به مباحث دنیوی ارزش نمی‌دادند؛ توصیف های زیادی درخصوص خانه این حضرت وجود دارد که نقل شده است که خانه ایشان ساده و تُهی از زر و زیورآلات بوده است. 

وی با اشاره به اینکه هدف از زندگی نباید موضوعات دنیوی باشد، ادامه داد: مردان و زنان هدف اصلی خود را در زندگی، زر و زیورآلات قرار ندهند بلکه صمیمیت، انس با قرآن را در کانون زندگی خود ترویج بدهند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی افزود: حضرت فاطمه(س) کامل ترین الگوی حیا و عفت است؛ حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی جاودانه مردان و زنان عالم و بهترین الگو برای زنان امروزی در زمینه های علم و دانش، حجاب و حیا، ازدواج ، فنون شوهرداری و تربیت فرزند و غیره است.

امام جمعه ارومیه خاطر نشان کرد: مسئله خانه داری از اهمیت بالایی برخودار است و زنان باید نسبت به این موضوع نگاه مضاعف داشته باشند چرا که پرورش و تربیت کودکان و فرزندان از خانه شروع می‌شود.

قریشی گفت: مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی سرلوحه کاری خود را حضرت فاطمه (س) قرار بدهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با بیان اینکه باید نسبت به موضوع جهاد تبیین و جهاد روایت نگاهی مضاعفی داشته باشیم، تصریح کرد: امروز در عصر حاضر مسئله جهاد روایت و مسئله جهاد تبیین از اهمیت بسیار بالایی برخودار است همانطور که حضرت فاطمه (س) در زمان خود بسیاری از مسائل و واقعیت های زمان را در خطبه های خود تبیین و روشن می‌کرد.

وی ادامه داد: امروز بر تمامی ما ها واجب  است که تمامی اتفاق‌ها، رویداد ها، موفقیت ها، و… که در نظام مقدس جمهوری اسلامی رخ داده است را بصورت حقیقی، شفاف، روشن به عموم جامعه تبیین کنیم. 

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی با اشاره به اینکه اگر در نظام مقدس جمهوری اسلامی جهاد تبیین و روایت رخ ندهد واقعیت ها و اصل های نظام تحریف خواهد شد، گفت: محافل جهاد تبیین باید روز به روز بیشتر بشود و حقیقت ها بصورت شفاف در بین مردم تبیین شود وگرنه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از این قضیه سوء استفاده خواهد کرد و جای حق و عدالت با باطل و دروغ عوض خواهد شد.

وی یادآورشد:اگر واقعیت های انقلاب بصورت صریح و شفاف ننوشته شود دشمنان از آن سوء استفاده خواهند کرد لذا امیدواریم که علما، دانشگاهیان و دست اندرکاران موضوع جهاد تبیین را با جدیت پیگیری کنند.

وی ضمن تبریک به دست اندرکاران حوزه حمل و نقل، گفت: ما قدردان فعالین حوزه حمل و نقل هستیم؛ عده ای از زحمات این مردان خبرندارند، اگر رانندگان و دست اندرکاران حوزه حمل و نقل یک لحظه وجود نداشته باشند جامعه دچار اختلال  میشود.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه تاکید کرد: یکی از مهم ترین مباحثی که در سبک زندگی خانواده ها تاثیر دارد؛ موضوع پخش فیلم ها، سریال های خانوادگی است؛ در یک دهه اخیر تولید فیلم ها و سریال های خانوادگی که معلوم است با چه هدفی آمده اند و امروز در فضا های خانوادگی پخش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عده ای با اهداف خاصی فیلم ها و سریال های خانوادگی را پخش می‌کنند، تشریح کرد: اکثر این فیلم ها و سریال ها، تبلیغ کننده برای عادی جلوه دادن بی بندوباری و برهنه گری، تضعیف کننده بنیان خانواده و استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکلی است.

قریشی با اشاره به اینکه مسئولان فرهنگی باید این موضوع را بصورت ویژه پیگیری کنند؛ گفت: در این سریال ها و فیلم ها ارتباط با نامحرم خیلی عادی جلوه داده شده است؛ این موضوع بسیار خطرناکی است؛ ترویج بی بندو باری زندگی اشرافی ازدواج ها مثلثی و… آیا مسئولان فرهنگی این موضوعات را نمی بینند، نمی دانم آیا مسئولان خوابیده اند!؟.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد:  امروز این فیلم ها و سریال ها خطرناک تر از فیلم و سریال های خارجی هستند چراکه کانون های پرورش جامعه یعنی خانواده را مورد هدف قرار داده اند.

قریشی یادآورشد: مسئولین مباحث مواد غذایی و سلامت مردم را با جدیت پیگیری می‌کنند تا اجازه ندهند سلامت مردم به خطر بیافتند ولی نسبت به موضوعات فکری توجه نمی کنند؛ احساس می‌شود مسئولان فرهنگی خوابیده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خطاب به آیت الله رئیسی گفت: امروز دولت، دولت مردمی است رئیس جمهور محترم از وزیر ارشاد بخواهد که دغدغه ها و فرمایشات مقام معظم رهبری را نسبت به موضوع فرهنگی را با جدیت پیگیری کند.

به گزارش برگزیده های ایران، مقام معظم رهبری در دیدار هنرمندان و دست‌اندرکاران صداوسیما تاکید کرده اند: « واقعاً خط قرمزهائی هست که باید رعایت شود. یک جاهائی عبور از برخی از خطوط قرمز اخلاقی – منظورم خطوط قرمز سیاسی هم خیلی نیست؛ عمدتاً انسان نگران اخلاق و دین و این چیزهاست – در بعضی از فیلمها و سریالها لزومی ندارد. انسان نگاه میکند، میبیند این سریالِ خوش‌ساخت و خوش‌مضمون اگر این زائده را نداشته باشد، هیچ زیانی به این سریال نمیرساند؛ از این قبیل هم ما داریم. بعضی از ارتباطات عشقی دختر و پسر که توی فیلمها منعکس میشود، بد است، بدآموز است. این فرق میکند با آن چیزی که فرض کنید در سریال «اغماء» وجود داشت؛ کسی اول یک توهّم یا تصوری به ذهنش می‌آید، آخر سریال میفهمد نه، این اشکال نداشته. بله، این حق با شماست. اما اینکه شما نوع برخورد یک زن و مرد را، یک عشق غلط را – این عشقهای مثلث و مربع را – توی فیلم بیاورید، این مضر است؛ این را کاریش نمیشود کرد. کاری کنیم که اینها توی فیلمها نیاید. حالا این یک اشکال.»

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا