آذربایجان شرقی

شخصا درب منزل پیشکسوتان دفاع مقدس را خواهم زد

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، امیر دریادار رضا عباسی امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت:  بنده از خاکریزهای زیادی گذشته و‌ انجام خدمت کرده‌ام که آخرین مسوولیتم نیز فرماندهی منطقه دوم جاسک بود که یک منطقه بسیار باارزش و مهم از نظر رهبر معظم انقلاب است. 

وی با اشاره بر قبول مسوولیت جدید، گفت: وظیفه جدید بسیار متفاوت‌تر از مسوولیت‌های قبلی است، چراکه اهمیت و حفظ این آثار همانند یک دانشگاه جنگی است که در آن علم فرا گرفته می‌شود و دفاع مقدس منبع رجوع به این علم است. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان افزود: می‌توان علم و تخصص را در مدرسه و دانشگاه و یا در حرفه و کار آموخت اما علم و تخصص در دفاع مقدس بسیار از سایر علوم متغیر است و شاید در هیچ جایی نتوان آن را آموخت. 

وی با بیان اینکه طبق تأکیدات رهبری موظف هستیم تا این آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را حفظ کنیم، تصریح کرد: همانطور که استاندار آذربایجان‌شرقی هم گفت، شهدای دوران دفاع مقدس را باید به شهدای درخشان بعد از دفاع مقدس وصل کرد. 

امیر دریادار عباسی بیان داشت: وقتی اهمیت حفظ و نشر خاطرات دفاع مقدس مطرح می‌شود به خاطر همین علم بی‌پایان است که فقط در سنگر دفاع مقدس یافت می‌شود. 

وی،  چراغ راهنمای شروع مسوولیت جدید خود را فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص بنیاد برشمرد و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند که دفاع مقدس مطهری از برترین صفاتی است که یک جامعه می‌تواند به آن ببالد و از جوانان خود نیز همین انتظار را داشته باشد که مصداق آن مدافعان حرم است. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، یادآور شد: دفاع مقدس مظهر حماسه و ایثار و از خودگذشتگی و پایداری و مقاومت و تدبیر و‌ حکمت است.

وی، اسناد راهبردی ترسیم شده بنیاد را دومین چراغ راهنمای مسوولیت خویش دانست و گفت: مقرر شده است که در افق ۱۴۰۴ به چه دستاوردهایی دست یابیم. ما باید پنج مؤلفه را به دست آوریم.

عباسی،  تعامل و ارتباط و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها را جزو اولویت برنامه کاری خود دانست و گفت: دفاع مقدس مختص مردم است و گام دوم بر عهده نیروهای مسلح است و امید است با بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها موفق شد، چراکه کشور ما همیشه یک کشور در حال تهدید است و‌ پدافند ما همین خاطرات دفاع مقدس است و بنده دست مودت و یاری بر همه دراز می‌کنم تا به خاطر خون شهدا و ایثارگری آنها این فرهنگ را جاری کنیم. 

وی متذکر شد: در این مجموعه روی همه باز است و جناح در اینجا اهمیت ندارد و البته بنده شخصا نیز در خانه همه پیشکسوتان را خواهم زد، چراکه من یک افسر سیریشی هستم و اگر کسی به من ساعت ۴ صبح هم وقت ملاقات بدهد، قطعا من یک دقیقه مانده به چهار جلوی در آنها هستم. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا