مازندران

ائمه جمعه مازندران چه گفتند| تاکید بر انجام مذاکره برای رفع تحریم‌ها

به گزارش برگزیده های ایران از سوادکوه، حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی امام‌جمعه شهرستان سوادکوه (بخش زیراب) در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با توجه به مذاکرات ایران در وین، اظهار کرد: مذاکرات ایران با کشورهای اروپایی، چین و روسیه، منهای آمریکا، در حال انجام است و با وجود حضور دیپلمات‌های آمریکایی در وین، ایران اعلام کرد در صورت ورود آنان به جلسه، جلسه را ترک خواهد کرد‌ و این حرف بسیار بزرگی است و حتی کشورهای اروپایی نمی‌توانند چنین عکس‌العملی در مقابل آمریکا داشته باشند. 

وی گفت: اگرچه آمریکا و اروپا، تلاش داشتند که مذاکرات را هسته‌ای و هفتمین دوره ذکر کنند اما ایران، دیپلمات‌های‌مان و دولت سیزدهم در مقابل عملیات روانی آمریکا، ایستادند و گفتند که مذاکرات برای رفع تحریم‌هاست. 

رضایی با بیان اینکه ایران در این مذاکرات، دو هدف عمده را دنبال می‌کند، اظهار کرد: هدف اول حذف کامل، تضمین شده و قابل راستی‌آزمایی همه تحریم‌هاست و هدف دوم تسهیل حقوق قانونی ملت ایران برای بهره‌مندی از دانش هسته‌ای طبق معاهده ” اِن پی تی” است. 

خطیب نمازجمعه زیراب با بیان اینکه باید مراقب بود تا اشتباهات گذشته، تکرار نشود، تصریح کرد: دولت کنونی، مذاکره کننده‌گان انقلابی با هیأت ۴۰ نفره با دست پر در مذاکرات وین، حضور پیدا کردند. تعامل باید عزت‌مندانه باشد و برخی تلاش دارند شرایط را مانند سال ۹۲ ترسیم کنند و این فریب بزرگی است و فضای امروز مانند ۹۲ نیست و مذاکره کنندگان ایرانی براساس اصل اصیل عزت، غیرت و مصلحت حرکت کنند. 

امام‌جمعه شهرستان سوادکوه (بخش زیراب) با توجه به پیش‌رو بودن مناسبت ۱۶ آذرماه، روز دانشجو، دانشجویان را از نیروهای تاثیرگذار قبل و بعد انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: جنبش‌های دانشجویی همواره در مقابل استکبار مبارزه کرده و شهید و جانباز دادند و مخالفت با ورود نیکسون به ایران، مخالفت با کنوانسیون نفتی، مبارزات ضد آمریکایی با انقلاب سفید شاه ازجمله مبارزات جنبش دانشجویی قبل انقلاب بود. 

رضایی تصریح کرد: استمرار جریان دانشجویی در ۸ سال دفاع مقدس، تجلی یافت و شهدای دانشجوی مدافع حرم و مدافع سلامت را امروز داریم‌ و امروز پرچم مبارزه با استکبار جهانی و آمریکا در همه عرصه‌ها از شجره طیبه جنبش دانشجویی، برافراشته است. 

خطیب نمازجمعه زیراب با اشاره به جلسه اخیر ائمه جمعه مازندران با استاندار، خاطرنشان کرد: در جلسه سه‌شنبه گذشته، استاندار قول‌های خوبی داد و ائمه جمعه نیز خواسته‌های خود که خواسته‌های مردم بود را به طور کامل، مطرح کردند و درمورد انتصابات نیز از تیم پنج نفره، کمک می‌گیرند.

وی تصریح کرد: نباید مسائل گذشته تکرار شود و باید افراد شایسته، مومن، متعهد، متخصص و کاربلد، انتخاب شوند‌ و اگر کسی توان کار را ندارد، کنار بکشد و کسی که مسئولیتی به او داده می‌شود باید به وظیفه خود عمل کند که اگر خدمت نکند، حق‌الناس است.

 

آمریکایی‌ها همیشه برای کشور نقشه داشتند

امام جمعه محمودآباد با اشاره به سالروز ۱۶ آذر گفت: انتظاری که از دانشجو و طبقه تحصیلکرده و نخبگان جامعه می‌رود، هوشیاری و بیداری و قرار گرفتن در فضای جامعه با بینش درست و درک عمیق مصالح و منافع ملی است و اینکه دست دشمنان و شیطنت او را به درستی ببیند و نیت شوم آنها را بخواند که همیشه آمریکایی ها برای این کشور در آستین نقش ها داشته اند و دشمنی آمریکا با کشور ما فروکش نکرده است.

حجت‌الاسلام سیداحمد جباری امام جمعه جدید در اولین خطبه نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: در روز ۱۶ آذرشهادت سه دانشجوی افشاگر و معترض به جنایات و مداخله‌گری‌های بی‌شرمانه آمریکا در امور کشور مقابل دانشگاه تهران که برای ورود معاون رئیس جمهور آمریکا نیکسون به کشور عزیزمان بعد از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ فریاد حق طلبانه سر دادند در تاریخ کشور به‌عنوان روز غیرت ورزی جوانان دانشجوی ایرانی ثبت شده است.

وی افزود: لذا آنچه از آن واقعه ۱۶ آذر استنباط می‌شود و انسان در بررسی‌اش به نتیجه می‌رسد آن است که انتظاری که از دانشجو و طبقه تحصیل کرده و نخبگان جامعه می‌رود،هوشیاری و بیداری و قرار گرفتن در فضای جامعه با بینش درست و درک عمیق مصالح و منافع ملی است و اینکه دست دشمنان و شیطنت او را به درستی ببیند و نیت شوم آنها را بخواند که همیشه آمریکایی‌ها برای این کشور در آستین نقش‌ها داشته‌اند و دشمنی آمریکا با کشور ما فروکش نکرده است.

جباری خاطر نشان کرد: بنابراین در آن زمان تا دانشجویان غیور و آگاه به باطن نقشه آمریکایی‌ها پی ببرند که آمریکا و انگلیس خبیث به دنبال برگرداندن کشور به دوران استبداد سیاه و ننگین است و می‌خواهند همه مقدرات کشور را به بیگانگان بسپارند و مصالح و منافع کشور را پای اربابان‌شان قربانی کنند با شجاعت و دلیری مثال‌زدنی سینه‌های خود را هدف گلوله‌های آتشین دژخیمان قرار دادند.

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: پس دانشجویان باید حواس‌شان را جمع کنند که ۱۶ آذر مخصوص دانشجویان استکبارستیز و ضدسلطه بیگانه هست نه به خیال و زعم برخی کج فهمان و تحریف کنندگان جریانات تاریخی و سلطنت‌طلبان بی‌خاصیت و بی‌اصالت، روز مخالفت با نظام اسلامی که تلاش‌های وسیعی در گذشته صورت دادند تا دانشجویان را تحریک کنند به جبهه‌گیری مقابل نظام اسلامی که تیرشان به سنگ خورد.

جباری درباره شیوه کار خود در این شهرستان بیان کرد: اینجانب عملکرد و سیره‌ام بر کسانی که تاحدودی بنده را می‌شناسند مخفی نیست و آغوشم بر روی همه باز و چتر خدمتگزاری‌ام بر سر همه پهن است و با همه ارتباط و تعامل خواهم داشت مادامی که مخالفتش با اصول اعتقادی و اسای نظام و اصل ولایت فقیه و ارزش‌های والای دینی محرز و اثبات نشده باشد براساس حرف و حدس و شنیده‌های افراد روابط را تنظیم نمی‌کنم بلکه با عملکرد افراد آنچه از روز اول مرا دیده‌اید و ارزیابی کردید روز آخری هم که از محضرتان خواهم رفت رویه‌ام عوض نخواهد شد.

به گزارش فارس، در آیین استقبال از امام جمعه جدید شهرستان محمودآباد که با حضور فرماندار و سایر مسؤولان شهرستانی از گلزار شهدای آهومحله آغاز و با قرائت حکم امامت جمعه توسط حجت‌الاسلام انتظاری در مصلی محمودآباد فعالیت حجت‌الاسلام جباری آغاز شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا