کرمان

حضرت زینب (س) از شخصیت‌های تاریخ‌ساز در اسلام است

به گزارش برگزیده های ایران از جیرفت، حجت‌الاسلام علیمرادی در جشن میلاد حضرت زینب (س) در جیرفت  اظهار داشت: حضرت زینب (س) در سال ۶۱ هجری در صحنه کربلا و در قیام عاشورا مایه عزت و شرافت و کرامت و سربلندی خاندان عصمت و طهارت شد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر درس گرفتن و تاسی به سبک زندگی آن حضرت عنوان کرد: این مناسبت بزرگ ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار نامگذاری شده که بسیار زیبا و کریمانه است چراکه این قشر، مهربان و مظهر رحمت الهی هستند.

علیمرادی حضرت زینب (س) را از شخصیت‌های تاریخ‌ساز و تاثیرگذار در تاریخ اسلام دانست و افزود: برخی از شخصی‌ ها آنچنان سعه وجودی و ظرفیت وجودی آنها گسترده است که به زمان و مکان محدود نمی‌شوند و در آن مقطعی که خداوند به آنها حیات داده است، خدماتی دارند که این خدمات و برکات در همه حیات بشری تا قیامت تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: حضرت زینب (س) از شخصیت‌هایی است که خدمات و برکات وجودی ایشان و نقش عظیمی که در ماجرای کربلا و روز عاشورا و نقش تاریخ‌سازی که ایفا کرد و به بهترین وجه ماموریت خود را انجام داد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش مهم زنان در اسلام و در زمان ائمه اطهار (ع) اظهار کرد: در زمان قیام امام حسین (ع)، نقش حضرت زینب (س) برجسته است و نقش ایشان این بود که برادر خود را برای شهادت، جانبازی در راه حق در صحنه عاشورا تجهیز و آماده کند و صحنه‌ای شود که جلوه‌گر همه ارزش‌های الهی است.

علیمرادی ادامه داد: زینب (س) در میدان کارزار نبود اما پشتیبان عاطفی و معنوی برادر خود بود و در آن روز حساس تاریخ‌ساز به زیبا ترین وجه ماموریت خود را انجام می‌دهد و زنان ما در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز به تأسی از حضرت زینب (س) وارد صحنه دفاع از اسلام شدند.

وی خاطرنشان کرد: در تاریخ بشر و اسلام شخصیت‌های تاریخ‌ساز و تاثیرگذاری از میان زنان بوده‌اند و یکی از این زنان، حضرت زینب (س) است.

انتهای پیام/۲۶۵۵/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا