Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
برگزاری طرح «یک شب اردو در مسجد» در جیرفت - خبرگزاری برگزیده های ایران
کرمان

برگزاری طرح «یک شب اردو در مسجد» در جیرفت

به گزارش برگزیده های ایران از جیرفت، طرح اردوی یک شب در مسجد یک طرح علمی، فرهنگی و مذهبی هست که به هدف آشنایی نسل نوجوان و جوان با فضای مسجد، ساختار مسجد و با تشکیلاتی که در مسجد وجود دارد یک شب بچه‌ها در مسجد اسکان پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام علیرضا فراشی امام جماعت مسجد امام حسین (ع) صاحب‌آباد جیرفت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت گفت: سعی می‌کنیم در این اردوی یک‌شبه به بچه‌ها یاد بدهیم که چطور خودشان یک شب زندگی کنند و کار گروهی و بازی‌های گروهی به آنها آموزش می‌دهیم و در راستای مسائل علمی، درس‌های عقب افتاده‌ای که دارند را آموزش می‌دهیم.

 

وی افزود: بچه‌ها در برنامه‌های فرهنگی و ورزشی مثل هیئت، جلسات قرآن، ختم قرآن و نماز جماعت و… شرکت می‌کنند که از طریق این اهداف، برای بچه‌ها برنامه ایجاد می‌شود و رویکرد اصلی آن آشنایی بچه‌ها با مسجد است که جایگاه مسجد برایشان تشریح می‌شود.

فراشی عنوان کرد: در این فضا نوجوانان با بازی‌هایی به دور از فضای مجازی  درگیر می‌شوند و سعی می‌کنیم بازی‌های سنتی را در مسجد احیا کنیم و این تنوع بخشی و این نگاه مثبت اندیشانه‌ای که در نوجوان به وجود می‌آید و این استقلالی که در این یک شب تجربه می‌کند قطعاً در آینده تاثیر خواهد داشت.

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) صاحب‌آباد جیرفت بیان کرد: یکی از مباحثی که ما می‌توانیم نسبت به این مسائل تشویقشان کنیم این است که مسجد را به عنوان یک فضای لطیف، معنوی و پرنشاط و نقش مسجد در تحکیم بنیان خانواده و مسائل اقتصادی و فرهنگی نشان بدهیم.

 

فراشی با بیان اینکه آشنایی با نهادهایی مثل بسیج، مراکز نیکوکاری و خانه‌های هلال احمر که در مسجد وجود دارد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را دنبال می‌کنیم، افزود: پسرانی که در این اردو شرکت می‌کنند پایه‌های تحصیلی هفتم دوره اول، هشتم دوره اول و نهم دوره اول هستند و نیاز هست که این مسائل در بحث شهرستان گسترش پیدا کند و بچه‌ها با فضای مسجد آشنا شوند .

وی اظهار کرد: قطعاً این تجربه ثابت شده است بچه‌هایی که به فضای اردوهای یک شب در مسجد می‌آیند جذب می‌شوند و از این فضا لذت می‌برند و در امورات فرهنگی و در برگزاری کلاس‌ها و…به کمک امام جماعت می‌آیند.

فراشی با بیان اینکه این رویکرد قطعا می‌تواند به مدارس کمک کند و مسجد را به عنوان یک پتانسیل علمی در نظر بگیرند، عنوان داشت: قطعاً رویکرد ما این است که با توسعه پژوهش‌سرای مسجد و کانون مطالعاتی که به همت همین بچه‌ها تازه راه‌اندازی شده و گروه‌های جهادی در سطح محله و منطقه فعالیت ‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم در آینده شاهد این باشیم که همه مساجد برای بچه‌های محله‌شان اردوی یک شب در مسجد با یک فضای معنوی برگزار کنند و هدف نهایی ما این است که یک نوجوان و یک جوان دغدغه‌مند نسبت به انقلاب و در صف تراز انقلابی تحویل جامعه انقلابی بدهیم.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا