اردبیل

بیش از ۱۲۰۰ مددجوی اردبیلی وارد بازار کار شدند

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، حسین دشتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اشاره به این‌که ایجاد اشتغال پایدار برای خانوار تحت حمایت یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد است، ۱۲۶۲ مددجو در ۷ ماهه سال‌جاری پس از شرکت در دوره‌های آموزشی و دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه شغل مورد نظر خود را ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان این‌که اشتغال‌زایی برای مددجویان موجب شده است که بسیاری از آن‌ها به خوداتکایی کامل رسیده و از چرخه حمایتی خارج شوند، افزود: در این زمینه، همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل می‌تواند مسیر خودکفایی اقشار آسیب‌پذیر را هموار کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به این‌که از ۱۲۶۲ اشتغال ایجادشده، ۵۴۷ نفر از طریق راهبری شغلی به کارآفرینان و صاحبان مشاغل معرفی شده‌اند، بیان کرد: یکی از اهداف بسیار مهم در بحث «راهبران شغلی» بهره‌گیری از توان علمی و عملی کارآفرینان، مراکز اقتصادی و پارک‌های فناوری است تا بتوانیم شاهد اشتغال و درآمد پایدار برای خانوار تحت حمایت باشیم.

بهره‌مندی ۱۰۰۰ مددجو از آموزش‌های فنی و تخصصی

دشتی با بیان این‌که برخی از مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی توانسته‌اند به کارآفرینان موفق تبدیل شوند، ادامه داد: هم‌اکنون شاهد اشتغال‌زایی توسط کارآفرینانی هستیم که خود روزی تحت حمایت کمیته امداد قرار داشتند.

وی با اشاره به این‌که ۱۰۰۰ مددجو نیز در ۷ ماهه سال‌جاری از آموزش‌های فنی و تخصصی بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: با توجه به استعداد و علاقه، مددجویان به کارگاه‌های آموزشی معرفی می‌شوند که با شیوع ویروس کرونا بسیاری از این کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به این‌که در تمامی مراحل آموزش به مددجویان نحوه بازاریابی و فروش تولیدات نیز ارائه می‌شود، افزود: فروش محصولات تولیدی خانوار تحت حمایت از دیگر دغدغه‌های این نهاد بوده که در این زمینه نیز گام‌های موثری برداشته شده است.

همکاری ۲۳ جهادگر کارآفرین با کمیته امداد

دشتی با بیان این‌که ۲۳ جهادگر کارآفرین با این نهاد همکاری دارند، ادامه داد: حضور نیروهای بسیجی و جهادی در کنار امدادگران این نهاد، شور مضاعفی را در بین اقشار آسیب‌پذیر ایجاد می‌کند که این امر منجر به تسریع در روند توانمندسازی مددجویان خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که ۱۳ مرکز نیکوکاری کارآفرینی نیز به صورت تخصصی در زمینه اشتغال‌زایی برای خانوار تحت حمایت در تلاش هستند، گفت: با ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان درصدد هستیم علاوه بر توانمندسازی مددجویان، به توسعه اقتصادی استان نیز کمک کنیم.

انتهای پیام/۳۴۶۳/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا