زنجان

زنجان یکپارچه عزادار حضرت زهرا (س) شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، مراسم عزاداری ایام فاطمیه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مساجد و بقاع متبرکه استان برگزار شد.

مراسم متمرکز این روز عزیز در امامزاده سید ابراهیم (ع) با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و مراسمات مشابه هم در بقاع شاخص استان برگزار شد.

در این مراسم جمع کثیری از مردم در سوگواری مادر سادات حضرت زهرای اطهر(س) بر سر و سینه زدند. عزاداران فاطمی در این مراسم با در دست داشتن پرچم‌های سیاه برای عرض تسلیت محضر حضرت ولی‌عصر(عج) در مساجد و تکایا حاضر شدند، تا بگویند داغ ام‌ابیها هر سال تازه‌تر از تازه می‌شود و عزاداری بانوی دو عالم هرسال با شور و شعور بیشتری برگزار می‌شود.

همچنین بیرق‌های سیاه عزا، در خیابان‌ها و میادین افراشته شده و عاشقان امامت و ولایت بر مظلومیت آن حضرت با برپایی دسته‌جات عزاداری اشک ماتم ریختند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در این مراسم اظهار کرد: وصیت به دفن شبانه توسط حضرت زهرا(س) نشان می‌دهد، ایشان چه در حال حیات و چه بعد از آن با ظالم آشتی نکرد و زیر بار آن نرفتند

آیت‌الله شیخ علی خاتمی گفت: ایشان در زندگی سیاسی خود هیچ‌گاه در برابر ظلم و بیداد ساکت ننشستند.

وی همچنین با تسلیت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ۴۰ سال در مقابل دشمنان ایستادگی و سینه سپر کرد شهادت حق ایشان بود.

وی افزود: مهم‌ترین نتیجه ایستادگی در برابر دشمنان اقتدار است و بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب نتیجه بی‌طرفی و عقب‌نشینی در برابر دشمن نیز ذلالت است که ما قبل از انقلاب شاهد این موضوع بودیم.

امام جمعه زنجان اضافه کرد: هر لحظه امکان شهادت سردار سلیمانی با توجه به حضورش در جبهه‌های نبر د سوریه و عراق وجود داشت و ایشان هر لحظه خود را مهیای شهادت کرده بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز با اشاره به اینکه امسال اکثر بقاع متبرکه و مساجد میزبان مراسم سوگواری در ایام فاطمیه بودند، اضافه کرد: با توجه به تقارن این ایام با سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی مراسمات باشکوهی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی با اشاره به اینکه در راستای ترویج سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) نمایشگاهی از ۹ تا ۱۹ دی در استان دایر است، اضافه کرد: این نمایشگاه شامل غرفه‌های روایتگری، چندرسانه‌ای، غرفه حجاب، پاسخگویی به شبهات دینی، مشاوره خانواده، غرفه بصیرت و شناخت فتنه است.

وی همچنین از راه‌اندازی بازارچه طرح شمیم خدمت در راستای حمایت از مشاغل خانگی نیز خبر داد و افزود: ایجاد پایگاه سلامت برای زنان و کودکان و ارائه خدمات بهداشتی و مشاوره نیز از دیگر خدماتی است که در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه امسال ۹ بقعه متبرکه استان میزبان مراسم ایام فاطمیه هستند، گفت: امسال هم مقرر شده بود تا ایستگاه‌های صلواتی به ایستگاه‌های صوتی تبدیل شوند و همانند گذشته توزیع هیچ‌گونه مواد خوردنی نداشته باشند و اگر چنانچه هیات نیز خواستند نذورات توزیع کنند در بسته‌بندی‌های بهداشتی در حاشیه شهر و در مناطق محروم توزیع داشته باشند.

وی تاکید کرد: پیشگیری از تجمع افراد بدون رعایت فاصله در محل برگزاری مراسم، پیش بینی تجهیزات ضدعفونی در محل، گندزدایی مستمر محل، توزیع نذورات، مواد غذایی و آشامیدنی به صورت بسته بندی مورد تاکید است.

کرمی با اشاره به اینکه تأکید مبلغان در این مراسمات ترویج سبک زندگی حضرت زهرا (س) است، اضافه کرد: سراسر زندگانی صدیقه طاهره (س)، مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است و ایشان در همسرداری و مهر مادری الگوی جهانیان هستند.

در شهرستان طارم و شهر آب‌بر نیز مردم با برگزاری دسته عزاداری در رثای فاطمه زهرا(س) به سوگواری پرداختند.

در شهرستان ابهر و در نقاط مختلف این شهرستان عاشقان امامت و ولایت با برگزاری مراسم عزاداری و برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع نذورات مختلف به عزاداری پرداختند.

شهرستان خدابنده و مرکز این شهرستان قیدار نیز در سالروز شهادت بی بی دو عالم غرق در ماتم و اندوه بود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵


 2022-01-08 10:04:06

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا