چهارمحال و بختیاری

سامانه ارجاع عادلانه کار به کارشناسان رسمی دادگستری راه اندازی می‌شود

سامانه ارجاع عادلانه کار به کارشناسان رسمی دادگستری راه اندازی می‌شود

محمدحسین دادخواه در آیین کلنگ‌زنی احداث ساختمان کانون کارشناسان رسمی دادگستری چهارمحال و بختیاری در شهرکرد افزود:سامانه ارجاع عادلانه کار کارشناسی به کارشناسان رسمی دادگستری کشور با عنوان سامانه ۲۰۲۰ از سال آینده در سراسر کشور راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: این سامانه به طور کامل پیاده‌سازی و اجرا شده است و هم‌اکنون در چند اُستان به صورت آزمایشی در حال بهره برداری است.

دادخواه خاطرنشان کرد: در این سامانه کارهای کارشناسی بر اساس صلاحیت، حوزه فعالیت و رشته کارشناسی کارشناسان رسمی استان‌های کشور ارجاع خواهد شد.

رییس شورای‌عالی کانون کارشناسان رسمی دادگستری کشور تصریح کرد: با اجرای این طرح، ارجاع امور کارشناسی به کارشناسان رسمی سراسر کشور ساماندهی می‌شود و اطاله دادرسی در این زمینه به کمترین میزان خواهد رسید.

وی تاکید کرد:مزیت های دیگر اجرای این طرح توزیع عادلانه کارهای کارشناسی بین کارشناسان دارای صلاحیت است و ارجاع بر اساس تخصص، صلاحیت، رشته و تخصص کارشناسان صورت می‌گیرد و موجب تسهیل مراجعان نیز می شود.

دادخواه اظهار داشت: سامانه ۲۰۲۰ امکان تعیین کارشناس هماهنگ‌کننده در کارهای کارشناسی هیاتی را دارد و ارجاع کار کارشناسی جدید به کارشناسی که با بیش از چهار پرونده باز را نمی‌دهد.

رییس شورای‌عالی کانون کارشناسان رسمی دادگستری کشور تاکید کرد: تنها در ۲ رشته کارشناسی امور ثبتی و تصادفات در برخی اُستان‌ها با کمبود کارشناس مواجه هستیم که این کمبود با جذب کارشناس در آزمون سال آینده و طبق قانون تسهیل مرتفع خواهد شد.

وی یادآور شد:تعامل خوبی بین شورای عالی کارشناسان با قوه قضاییه وجود دارد و طبق قانون دستگاه‌های دولتی موظفند ارزیابی‌های خود را تنها از طریق کارشناسان رسمی دادگستری انجام دهند.

گفتنی است ،کانون کارشناسان رسمی دادگستری یک نهاد مدنی قدیمی است که ۸۵ سال قدمت دارد و در حال حاضر بیش از ۴۶ هزار کارشناس رسمی در کشور مشغول به فعالیت هستند.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا