لرستان

عملکرد موفقیت‌آمیز دولت سیزدهم در انجام واکسیناسیون کرونا/ مردم به شایعات توجه نکنند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، مهرداد ویسکرمی امروز در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص علوم تجربی باید نتیجه‌ها را دید، اگر می‌خواهید عملکردی را در زمینه موفقیت یا عدم موفقیت قضاوت کنید، باید دید نتیجه کار به چه صورت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مقایسه‌ای در خصوص عملکرد دولت‌ها در زمینه واکسیناسیون داشته باشیم، تا قبل یا اوائل شروع دولت سیزدهم آمار کشته‌های کرونا در روز حدود ۷۰۰ نفر بود و به اندازه کافی واکسن در اختیار نداشتیم و دولت نیز بهانه‌ای مختلفی برای این کار علم می‌کرد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با شروع کار دولت سیزدهم بودجه جدی برای واکسیناسیون تخصیص داده شد، افزود: رایزنی‌های خوبی نیز با کشورهای مختلف از طریق رییس‌جمهور انجام شد.

ویسکرمی بیان داشت: با اینکه کار جهادی صورت گرفت و حتی بسیج و عمده مردم به کمک واکسیناسیون آمدند، اما تعداد واکسن‌ها از تعداد تزریق‌ها پیشی گرفت و خوشبختانه اکنون آمار دورقمی و حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر است و همین گواه خوبی برای موفقیت در امر واکسیناسیون است.

وی به مقاومت برخی هم‌وطنان در راستای عدم تزریق واکسن کرونا اشاره و تصریح کرد: برخی افراد بر اثر شایعات متاسفانه قواعد علمی را نادیده گرفته و جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه علم پزشکی، علمی تجربی است و هیچ چیز ۱۰۰ درصدی در این علم وجود ندارد، گفت: هر دارویی عوارض خود را دارد و واکسن نیز از این قاعده مستثنی نیست، مهم این است که تحقیقات و پژوهش‌های پزشکی گواه این بوده که واکنش‌ها و عوارض واکسن قابل توجه نبوده و در حدی است که از نظر علمی قابل قبول است.

ویسکرمی توصیه کرد همه شهروندان تزریق واکسن را انجام داده و به شایعات توجه نکنند، چرا که بدن انسان‌ها هر کدام خصوصیات خود را داشته و به هر دارویی حتی یک ویتامین ممکن است واکنش نشان دهد. 

وی در خصوص عملکرد وزارت بهداشت نیز گفت: وزیر بهداشت اعلام کرده که دهه‌فجر جشن پایان واکسیناسیون را داریم، عملکرد وزارت بهداشت موفقیت‌آمیز است و آنچه کاستی وجود دارد مربوط به شهروندان است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت سابق و فعلی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز عزم جدی برای مدیریت واکسیناسیون داشته، افزود: از نیروهای مردمی و بسیج که در این زمینه ورود پیدا کردند و در این جهاد درمانی شریک شدند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

ویسکرمی ادامه داد: بسیج کردن نیروها و ساماندهی نیروهای داوطلبی مردم از تدابیر و شایستگی‌های وزارت بهداشت است، کادر درمان کشور کادری موفق هستند و امروزه می‌توانیم بگوییم که کادر درمان بهداشت ما نسبت به خیلی از کشورهای مدعی سرشان بلند است.

وی با بیان اینکه لرستان جزء استان‌‌های خوب و موفق در خصوص مدیریت کرونا است، تصریح کرد: مطالبات کاری دانشجویان پزشکی پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا