اصفهان

هشدار هواشناسی سطح زرد در اصفهان/برف و باران استان را در برمی‌گیرد

هشدار هواشناسی سطح زرد در اصفهان/برف و باران استان را در برمی‌گیرد

به گزارش برگزیده های ایران از اصفهان، اداره کل هواشناسی، هشدار سطح زرد برای اصفهان صادر کرد که از اواسط دوشنبه آغاز می شود و تا چهارشنبه ادامه دارد.

نوع مخاطره شامل بارش باران و برف اکثر مناطق ، کولاک برف در گردنه ها، کاهش دید و مه آلودگی، وزش باد موقتی، کاهش محسوس دما ۷-۱۲ درجه سلسیوس و منطقه اثر دوشنبه ۱۹ دیماه در مناطق غرب و جنوب استان و ارتفاعات شمال غرب است و سه شنبه نیز اکثر مناطق استان را در برمی گیرد.

هشدار درباره لغزندگی و کاهش دید جاده ها

در این مدت شاهد لغزندگی سطح جاده ها، اختلال و کاهش دید در جاده ها، افزایش مصرف حامل های انرژی و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.

همچنین احتیاط در تردد، اجتناب از هرگونه فعالیتهای کوهنوردی و صعود به قله ها، استفاده از امکانات و وسایل ایمنی در خودروها، جمع آوری دامها در مراتع و مناطق کوهستانی، آمادگی ارگان های امدادی جهت کاهش خطرات احتمالی، مدیریت حامل انرژی، کنترل دما گلخانه ها و مراغداریها توصیه شده است.

بر این اساس از بعدازظهر روز دوشنبه مناطق غربی، جنوبی و شمال غربی استان در دامنه فعالیت سامانه بارشی جدید قرار خواهند گرفت و بارش‌ها روز سه‌شنبه در سراسر استان فراگیر می‌شود.

گفتنی است بر اساس علام این نهاد سکون جوی در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان تا نیمه روز دوشنبه ادامه دارد و طی این مدت در ساعات صبح مه رقیق و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق یاد شده پیش‌بینی می‌شود.

امینی با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا دو درجه کاهش می‌یابد، گفت” بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به هشت درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا