تهران

اختتامیه کنفرانس ملی رادار در دانشگاه آزاد/ ۶۹ مقاله برای ارتقای سامانه‌های مراقبتی ارائه شد

رامین محمدعلی طهرانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در ری با اشاره به برگزاری هشتمین کنفرانس ملی رادار و سامانه‌های مراقبتی ایران اظهار کرد: حوزه رادار از قرن گذشته تا حال حاضر همواره حائز اهمیت بوده و تحقیق و توسعه در حوزه‌های مختلف نظامی و غیرنظامی همچون کنترل ترافیک، کشاورزی و هواشناسی در این زمینه رو به پیشرفت است.

وی گفت: تجربه هشت سال دفاع مقدس و توسعه روزافزون بنیه سیستم‌های دفاعی و امنیتی کشور موجب شده است تا پژوهش و تحقیق‌های صنعتی و کاربردی برای ارتقای حوزه رادار و سامانه‌های مراقبتی در بخش‌های مختلف نظامی و پدافندی، بیش از پیش در میان محققان و پژوهشگران کشور مورد توجه و اهمیت قرار گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد شهرری با بیان اینکه برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های تخصصی یکی از ظرفیت‌هایی است که نتایج تحقیقات در آن، مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد، افزود: واحد یادگار امام خمینی(ره) به عنوان قطب علمی شبکه‌های ارتباطی و حمل و نقل، به نمایندگی از مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی میزبانی هشتمین کنفرانس ملی رادار و سامانه‌های مراقبتی را برعهده گرفت.

محمدعلی طهرانی با بیان اینکه این کنفرانس در روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان ماه برگزار شد، تصریح کرد: کنفرانس امسال با شعار «رادار در خدمت بشر» از حضور مسؤولان لشکری و کشوری و سخنرانی افراد شاخص داخلی و بین المللی از جمله اساتید برجسته از دانشگاه‌های کشورمان و کشورهای روسیه و لوکزامبورگ بهره برده است.

وی با بیان اینکه همایش امسال ترکیبی از حضوری و مجازی بود، افزود: سال گذشته این همایش در دانشگاه امیرکبیر به طور مجازی برگزار شد و امسال تلفیقی از حضوری و مجازی بود و برای افرادی که به دلیل شرایط کرونا امکان حضور نداشتند، امکان غیرحضوری فراهم و پرسش و پاسخ نیز آنلاین برگزار شد و علاقه مندان به طور زنده این کنفرانس را دنبال کردند.

دبیر هشتمین کنفرانس ملی رادار و سامانه‌های مراقبتی ایران ادامه داد: نمایشگاه دستاوردهای رادار و سامانه مراقبتی نیز با حضور شرکت‌های فعال در بخش‌های دولتی و خصوصی در حاشیه این کنفرانس برپا شد و همچنین انتخاب رساله برتر دکتری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مسابقه چالشی و تقدیر از مقالات برتر از دیگر بخش‌های این همایش بود.

محمدعلی طهرانی با اشاره به اینکه دبیرخانه این کنفرانس از ۸ ماه قبل کار خود را آغاز و فراخوان‌ها و اطلاع رسانی‌ها از طریق وب سایت کنفرانس انجام شد، عنوان کرد: ۱۲۴ مقاله دریافت که هر مقاله پس از سه الی چهار داوری، بررسی و نهایتاً ۶۹ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که طی دو روز به صورت حضوری و مجازی ارائه شد.

وی با بیان اینکه تولید محصولات فناوری رادار در داخل کشور، افتخار ملی است، گفت: با اینکه کشور ما عمر مطالعات راداری زیادی ندارد اما در این حوزه پیشرفت خوبی داشتیم و این کنفرانس‌ها بستری فراهم می‌کند تا متخصصان آخرین تجارب و یافته‌های خود را به اشتراک بگذارند و در این حوزه چالش‌ها را شناسایی و تبادل نظر کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد شهرری در پایان با بیان اینکه همایش بازخورد خوبی داشت، خاطرنشان کرد: این کنفرانس با گرد هم ‌آوری محققان دانشگاهی و متخصصان صنعتی در حوزه های تخصصی رادار و سامانه های مراقبتی، در قالب ارائه مقالات تحقیقاتی، برگزاری کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی، قدم موثری در جهت تبادل تجربیات علمی و آشنایی با آخرین دستاوردهای روز دنیا برداشته و موجب هم افزایی علمی جامعه متخصصان حوزه راداری کشور است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا