فارس

از فروشگاه لوازم خانگی تا تولید کولر آبی؛ برنامه مالکان برای آزمایش

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، تقریبا دو ماه از بازدید سرزده رئیس جمهور از کارخانه آزمایش و مشاهده میدانی وضعیت اسف بار کارخانه میگذرد. بازدیدی که سبب شد مالک کارخانه که تا پیش از آن در هیچ جلسه ای رویت نمی‌شد و به این وضعیت که با اجاره دادن سوله‌ها و ساختمان کارخانه به عنوان انبار، پول هنگفتی به دست بیاورد، راضی بود، روز جمعه دقیقا یک روز پس از پایان سفر هیئت دولت، به مسئولین استان نامه بزند و از اعلام آمادگی برای راه اندازی مجدد کارخانه تا ۶ ماه دیگر سخن بگوید. گویا راه اندازی کارخانه آزمایش برای مالکین تا همین اندازه ساده و قابل انجام بوده است.

اقدامات انجام شده توسط مسئولین استان، بعد از دستور اکید رئیس جمهور به استاندار، پیوسته، مداوم و زیربنایی بوده است. حضور مداوم شخص استاندار در تمامی جلسات، پیگیری امور توسط نماینده مردم مرودشت، تعیین ضرب الاجل و اتمام حجت با مالک نقطه قوت این سلسله جلسات و اقدامات است.

 دستور وزیر اقتصاد بر همکاری حداکثری

جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت که به جد پیگیر وضعیت کارخانه آزمایش است در خصوص اقدامات انجام شده گفت: یکسری پیگیری ها انجام شد و جلساتی گذاشته شد از جمله جلسه ای که در تهران با مدیران بانک ملت با حضور استاندار و مدیران کارخانه و بنده هم تلفنی حضور داشتم.

وی افزود: نامه ای هم مدیران کارخانه به بنده نوشتند در خصوص زیان انباشته، بدهی مالیاتی و جرایمی که نتوانستند پرداخت کنند، بنده هم در همین خصوص جلسه ای با وزیر اقتصاد داشتم، نامه را به دست وزیر رساندیم و ایشان به معاون اقتصادی دستور کمک و مساعدت حداکثری را دادند.

رشیدی ادامه داد: همچنین مقرر شد در اولین فرصت جلسه ای با حضور وزیر اقتصاد، رئیس کمیسیون اقتصادی و جناب استاندار، بنده و مدیران کارخانه و سرپرستی بانک ملت برگزار شود که بتوانیم جمع بندی نهایی را داشته باشیم.

نماینده مردم مرودشت در خصوص میزان همکاری مالک گفت: الحمدلله اتفاق خوبی درحال رخ دادن است و ما سعی میکنیم گام به گام کار را پیش ببریم اما همه اینها منوط به این است که مدیران کارخانه نسبت به تعهداتی که می دهند پای بند باشند.

وی بیان کرد: به آقای استاندار گفته ام، قدم به قدم کار را پیش ببریم، این نباشد که ما هر آنچه در توانمان هست بگذاریم ، بخشودگی بگیریم، مالیات را تقسیط کنیم، وام جدید بگیریم، اما مدیران کارخانه دوباره پای کار نباشند. این صحبت را قبل از همه این اتفاقات هم داشتیم. مدیران هم در این زمینه توجیه شده اند.

وی در خصوص برنامه های مالک گفت: در حال حاضر قرار بر این شده در ابتدا دوخط تولید آبگرم کن و کولر راه اندازی شود. همه چیز به پای کار بودن مالک بستگی دارد و اگر غیر از این باشد،  بحث تحقیق و تفحص در مجلس و شکایت در قوه قضاییه را با قدرت پیگیری می کنیم.

برنامه های مالکان آزمایش

ایزدی تاکید کرد: فروشگاه یک فعالیت تجاری است. آزمایش یک برند تولیدی است و ما میخواهیم تولید آغاز شود،  اگر قرار بر فروشگاه بود، مرودشت قطب کشاورزی است، میشد فروشگاه بزرگ ادوات کشاورزی راه اندازی کرد. هدف ما راه اندازی کارخانه است.حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص طرح های ارائه شده برای راه اندازی آزمایش گفت: مالکین هولدینگ پیام طرح های خود را برای راه اندازی ارائه دادند. طرح اول راه اندازی فروشگاه محصولات آزمایش بود که با مخالفت ما روبرو شد. 

وی افزود: برنامه دوم راه اندازی خط تولید کولر آبی و آبگرم کن است که البته محصول پیچیده ای نیست، اما برای شروع پذیرفتنی است و باید ببینیم چقدر اشتغال ایجاد می کند.

خط تولیدی که پیشنهادش داده شده، چیز ساده ای است و خیلی راحت و به سادگی قابل جمع شدن است، در این خطوط اشتغال بالایی هم ایجاد نخواهد شد.
رئیس سازمان صمت استان فارس خاطر نشان کرد: یک صنعتگر که صاحب یک برند لوازم خانگی نیز است، با ارسال نامه، خواهان خرید آزمایش و راه اندازی مجدد آن شده است. نظر شخص من این است تا عدد بدهی های مالک بیشتر نشده به فرد دیگری داده شود.

حیات آزمایش در گرو تصمیم سخت

به گزارش فارس، جلسه ستاد رفع موانع تولید، با موضوع بررسی مشکلات کارخانه آزمایش و با حضور مسئولین ارشد استان همچنان در حال برگزاری است. اما آنچه در مجموع بنظر می رسد عدم تمایل مالک به راه اندازی کامل کارخانه است و آنچه تاکنون در این باره از طرف مالکان انجام شده بیشتر برای فرار از فشار اجتماعی و نگرانی از دست دادن کارخانه است.

همان گونه که سابقه نشان داده بعید نیست با محصولات ساده به احیای موقت اقدام شود و پس از پایان فشارهای اجتماعی، مجددا کارخانه خاموش شود. راه اندازی مجدد آزمایش منوط به قاطعیت تصمیم گیران و عدم مماشات با افرادی است که خود عامل به زمین خوردن و اضمحلال کارخانه هستند. احیای کارخانه توسط کسانی که با تدابیر و برنامه های خود آن را از یک تولیدی پویا به انبار تبدیل کردند، امری غیر واقعی است. باید منتظر ماند و دید آیا مدیران استان «تصمیم سخت» را میگیرند؟

انتهای پیام/ف
 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا