لرستان

ورود سامانه بارشی به لرستان و سردتر شدن هوا/ احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد

زینب اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در خرم‌آباد، در رابطه با وضعیت جوی استان اظهار داشت:برای امشب و تا صبح روز پنج‌شنبه جو منطقه نسبتاً آرام است و تنها پدیده‌هایی که  در آسمان استان مشاهده می‌شود، پوشش ابر و افزایش سرعت وزش باد تا بازه قابل ملاحظه  است.

وی افزود: مدل‌ها نشان می‌دهند که از روز پنج‌شنبه شاهد ورود امواج سامانه بارشی نسبتاً سرد به جو منطقه هستیم که بر میزان ابرناکی آسمان می‌افزاید.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان گفت: انتظار داریم که از بعد از ظهر روز پنج شنبه و تا پایان وقت روز جمعه این سامانه بارشی با شدت و ضعف بر روی نقاط مختلف استان فعال باشد که طی این مدت علاوه بر ابرناکی و وزش باد شدید لحظه‌ای شاهد بارش رگبار باران و گاهی همراه با رعد و برق خواهیم بود.

وی بیان کرد:  این سامانه بارشی با هوای سرد همراه است و بارش برای مناطق سرد‌سیر کوهستانی، ارتفاعات و گردنه‌ها به شکل برف نمود خواهد داشت اما با توجه به احتمال اینکه بارش‌ها ماهیت رگباری داشته باشند و در یک بازه زمانی کوتاه مدت و در یک نقطه رخ دهند با مخاطراتی همچون اختلال در تردد جاده‌ه‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد روان‌آب‌های سطحی و احتمال آبگرفتگی معابر هم مواجه خواهیم بود .

اکبری افزود: روزهای پایانی هفته هم کاهش دمای روزانه را در سطح منطقه خواهیم داشت و این شرایط ناپایدار هم از جمعه شب از روی جو منطقه خارج می‌شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا