زنجان

فاضلاب شهری خرمدره از مطالبات به حق مردم است/ رئیس شورا: فعلا منتظر اعتبار هستیم!

عین‌الدین رجبی، رئیس شورای اسلامی شهر خرمدره در گفت‌‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زنجان با اشاره به پروژه فاضلاب شهری این شهر اظهار کرد: طرح مطالعاتی این پروژه در سال ۱۳۸۴ در دستور کار قرار گرفت و در سال ۱۳۸۵ اجرای این پروژه رسما آغاز شد.

رئیس شورای اسلامی شهر خرمدره با بیان اینکه زمین تصفیه‌خانه این پروژه به اندازه ۴.۵ هکتار تملک شده است، تصریح کرد: کل مجموعه ۱۳۰ کیلومتر است که ۲۷ کیلومتر آن اجرا شده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۲۲ درصدی این پروژه عنوان کرد: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ تقریبا ۶ کیلومتر آن اجرا شده است.

رجبی گفت: اگر پروژه مذکور در سال ۹۶ اجرا می‌شد با ۶۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسید که در حدود یک و نیم میلیارد تومان آن تامین گردیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر خرمدره ادامه داد: در حال حاضر اعتبار لازم برای اتمام این پروژه ۳۸۷ میلیارد تومان برآورد شده است که ۱۲۰ میلیارد تومان آن فقط مربوط به بحث تصفیه خانه است.

 وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به زنجان و سفر وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به شهرستان، خاطر نشان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان قرار شد که ۵ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص پیدا کند که تاکنون تخصیص اعتباری به شهرستان خرمدره نسبت اعلام نشده است.

رجبی با بیان اینکه مسؤولان شهرستانی مکاتباتی در راستای تامین اعتبار و تکمیل آن با نماینده منطقه و مسؤولان استانی انجام داده‌اند، ادامه داد: خطوط انتقال این پروژه تقریبا کامل است و پیش‌بینی می‌شود اگر اعتبار لازم در راستای راه‌اندازی تصفیه خانه تامین شود می‌توان گفت که طی سالهای آتی شبکه راه‌اندازی ‌می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر خرمدره با اشاره به اینکه تکمیل این پروژه یکی از مطالبات به حق مردم خرمدره است، گفت:  به ازای هر یک متر طول هزینه‌اش ۲.۵ میلیون تومان است.

وی عمد‌ترین و مهمترین چالش مربوط به پروژه فاضلاب شهری خرمدره را محدودیت اعتبار در راستای اجرا و اتمام پروژه عنوان کرد و گفت‌: بعضا  موانعی مانند خطوط لوله گاز و تلفن هم مزید بر علت می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۳۰۲۱


 2021-12-18 10:05:59

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا