مرکزی

در بودجه سال ۱۴۰۰ اعتبارات ویژه به بخش کشاورزی اختصاص داده شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ساوه، محمد جواد عسگری شب گذشته در جریان بازدید از عملیات خط انتقال آب از سد کوچری به ساوه با بیان اینکه آب یکی از مشکلات امروز کشور است، اظهار کرد: رسالت ذاتی کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص آب کشاورزی است اما آب شرب مردم نیز بصورت ویژه در دست بررسی قرار دارد که یکی از آنها انتقال آب به ساوه است.

وی افزود: در بررسی‌های امروز متوجه شدیم که آب از سد کوچری به سمت ساوه بصورت ثقلی می‌باشد که بدلیل نداشتن هزینه‌های جانبی به نوعی امتیاز ویژه محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی با دعوت از نمایندگان وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه تصمیمات منطقی خواهیم گرفت تا این انتقال در مقطع زمانی کوتاه و مشخصی انجام بگیرد.

وی بهره‌مندی از آب شرب سالم را حق مسلم مردم دانست و بیان کرد: تلاش می‌کنیم در بودجه سال آتی اعتبار ویژه‌ای برای این پروژه در نظر بگیریم تا کام مردم ساوه و زرندیه از این خدمت شیرین شود. 

عسگری با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۰ اعتبارات ویژه به بخش کشاورزی اختصاص داده شد که از اول انقلاب بی سابقه بوده است، گفت: در بودجه سال آینده علیرغم وجود مشکلاتی  تلاش شد تا این مشکلات متوجه بخش کشاورزی نشود و همانند بودجه سال جاری مشکلی در بخش کشاورزی نباشد.

وی بخش کشاورزی را بواسطه بحث امنیت غذایی مردم مهم بیان کرد و گفت: تمام تلاش‌ها در حوزه کشاورزی برای رعایت این اصل انجام می‌شود و نمایندگان هم توجه ویژه‌ای به این بخش خواهند داشت.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تک نرخی شدن ارز در بودجه سال آینده هم اظهار کرد: برای تک نرخی کردن ارز باید زیرساخت‌های لازم برای انجام امور آن انجام شود که در این راستا با برگزاری چندین جلسه تخصصی با وزیر جهاد کشاورزی، وزیر اقتصاد و دستگاه‌های متولی معین شد که ضمن تعیین ساز و کار مشخص و اقناع سازی افکار عمومی این اقدام انجام شود. 

عسگری با بیان اینکه دو نرخی بودن ارز در حوزه کشاورزی فسادزاست گفت: تلاش می‌کنیم فساد موجود در این حوزه از بین برود که برای این کار باید تصمیات آگاهانه اتخاذ شود.

وی افزود: هرگونه تصمیم نهایی در خصوص تک نرخی شدن ارز در این حوزه باید با هماهنگی مجلس خصوصا کمیسیون کشاورزی مجلس باشد که  تا خروجی قابل قبولی  داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه راستای منویات مقام معظم رهبری با فساد برخورد کرده و نگاهمان نظارت جدی در خصوص توزیع نهاده است، گفت:  قطعا توزیع صحیح و با برنامه ریزی نهاده و تک نرخی شدن ارز بصورت کارشناسانه به افزایش تولید کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا