آذربایجان غربی

برای تسهیل صادرات سیب نیازمند هم‌افزایی هستیم/ لزوم ورود رسانه‌ها برای ایجاد مطالبه عمومی

اکبر کرامتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به مشکلات ایجاد شده در خرید سیب صنعتی استان اظهار داشت: برای رفع این مشکلات مسوولان و نماینده‌گان مجلس در تلاش هستند به طوری که فرصت خرید تا دهم آبان تمدید شده است اما عمده مشکل در این رابطه توجه بیش از حد به سیب صنعتی است و سیب صادراتی مغفول واقع شده است و این موضوع توسط دلالان در ذهن مسئولین و عموم جامعه نقش بسته و ضریب دادن توسط رسانه‌ها مزید بر علت می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان افزود: متاسفانه تمرکز مسئولین بر روی سیب صنعتی باعث شده ظرفیت ۹۲ درصدی سیب صادراتی نادیده گرفته شود البته روزانه ۱۰۰۰ تن صادرات انجام می‌شود که با پای کار آمدن دستگاه‌های مربوطه این رقم افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: چهار ماه هست که کل استان به سیب صنعتی پرداخت می‌کند و سیب صادراتی مورد توجه واقع نمی‌شود و با توجه به این که در اقتصاد مقاومتی صادرات جایگاه خاصی دارد عده‌ای هستند که مانع حرکت به این سمت می‌شوند.

اکبر کرامتی ادامه داد: عدم مشارکت دستگاه‌های مربوطه اعم از اتاق بازرگانی،‌ سازمان صمت و سازمان معدن و تجارت باعث کندی کار صادرات سیب استان شده است این عدم مشارکت علی رغم نامه نگاری با مسئولین ذی‌ربط، باعث نادیده گرفتن گردش مالی به میزان ۴۵۰۰ میلیارد است.

کرامتی تصریح کرد: هیئت‌های بازرگانی و تجار با بازاریابی از کشورهای همسایه می‌توانند بازار مناسب این محصول را ایجاد کنند و همچنین بخش تجارت بین‌الملل در وزارت صمت که با شناسایی بازار موجود در منطقه می‌تواند تسهیل کننده صادرات باشد که اقدام قابل قبولی انجام نداده است.

وی در پایان از رسانه‌ها درخواست کرد برای تسهیل در صادرات سیب استان به جهاد کشاورزی کمک کنند و مطالبه عمومی ایجاد کنند.

انتهای پیام/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا