کرمان

قیچی دستگاه قضایی کرمان بر قفل محموله ۱۰۰ میلیاردی/ رئیس کل دادگستری به سنگ‌اندازان مسیر تولید هشدار داد

برگزیده های ایران – کرمان؛ مهسا حقانیت: از آنجا که سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی نامگذاری شده است، دستگاه قضایی در استان کرمان با جدیت به دنبال رفع موانع تولید و به راه انداختن چرخ کارخانه‌جات و کارگاه‌های تولیدی است.

قفل محموله ۱۰۰ میلیارد ریالی به دست رئیس کل دادگستری کرمان شکست

مدت زمان اندکی پس از آنکه رئیس قوه قضاییه خواستار بازرسی از انبارهای سازمان اموال تملیکی و گمرکات در سراسر کشور در راستای رفع توقیف اموال عمومی شد، در استان کرمان شاهد این امر هستیم که مدیران ارشد قضایی وارد گود شده‌اند و اقدامات مهمی را هم در این مدت کوتاه انجام داده‌اند.

این در حالی‌ست که چند روز قبل رفع توقیف از دستگاه سی‌تی‌اسکن از گمرک بم بعد از ۱۰ سال با دستور دادستان مرکز استان کرمان صورت گرفت، عصر امروز هم رئیس کل دادگستری استان کرمان به منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان سفر کرد و قفل سه ساله یک محموله ۱۰۰ میلیارد ریالی را با هدف افزایش تولید و اشتغال گشود.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محموله ۱۰۰ میلیارد ریالی ماشین‌آلات برای ترخیص از گمرک رفسنجان یکسری مشکلات بانکی داشت که با تعامل با دستگاه‌های مرتبط با محوریت دادگستری کل استان کرمان و همکاری بانک‌ها به‌ویژه بانک کشاورزی توانستیم قفل این محموله را پس از سه سال باز کنیم.

یدالله موحد ابراز داشت: این محموله متعلق به کارخانه اروند چرخ است و با استفاده از آن ظرفیت تولید رینگ کارخانه افزایش می‌یابد به طوری که بر اساس برآوردها حدود ۷۰۰ هزار رینگ در سال به ظرفیت کارخانه افزوده می‌شود و ۱۲۰ نفر دیگر هم مشغول به‌کار می‌شوند.

گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کرمان پررنگ‌تر شود

رییس کل دادگستری استان کرمان همچنین در جلسه بررسی مشکلات گمرکی رفسنجان تصریح کرد: گفت‌و‌گوی بخش خصوصی و دولت در استان کرمان باید پررنگ‌تر باشد.

موحد ادامه داد: ستاد حمایت از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان کرمان در واقع یک جلسه گفت‌و‌گوست و فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی می‌آیند و گلایه‌های خود را مطرح می‌کنند و مدیران دستگاه‌های مربوطه هم حضور می‌یابند و درک و فهم مشترک برای حل‌و‌فصل مشکلات اقتصادی به‌وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه در جنگ اقتصادی هستیم‌، تصریح کرد: افسران این جبهه باید دست‌به‌دست هم دهند و با اشتراک نظر گام‌های روبه جلو بردارند.

 

وقتی سرمایه‌گذاران کرمانی به دستگاه قضایی پناه می‌آوردند

در همین حال رئیس کل دادگستری استان کرمان در پاسخ به خبرنگار فارس که از وی پرسید چرا دستگاه قضایی در برابر مدیران کم‌کار و سنگ‌اندازان در مسیر تولید با ملایمت برخورد می‌کند، تصریح کرد: برای تامین منافع مردم با هیچ فردی تعارف نداریم و با مدیران کم‌کار برخورد می‌کنیم.

موحد ادامه داد: ستاد حمایت از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان کرمان تشکیل شده است و واقعیت این است که بسیاری از بنگاه‌های تولیدی مشکلات خود را به این ستاد می‌آوردند و دستگاه قضایی گره مشکلات آنها را با همکاری مدیران ذی‌ربط باز می‌کند.

وی عنوان کرد: سرمایه‌گذاران زمانی به بن‌بست می‌خورند به دستگاه قضایی پناه می‌آوردند و ما نیز با همکاری و تعامل با مدیران دستگاه اجرایی برای رفع مشکلات آنها تلاش می‌کنیم و حتی در مواردی به مدیران کم‌کار تذکر داده‌ایم و یا برای‌شان تشکیل پرونده شده است.

این مقام قضایی با تاکید بر اینکه برای منافع مردم به هیچ فردی تعارف نداریم، خاطرنشان کرد: منافع کشور در این است که با ایجاد فضای همکاری، همدلی و همراهی بین مدیران مشکلات برطرف شود و این تجربه را در استان کرمان داریم که خوب بوده است.

انبارهای استان کرمان زیر ذره‌بین مسؤولان قضایی

موحد در ادامه سخنان خود از تاکید رئیس قوه قضاییه برای سرکشی و بازدید از انبارهای سازمان تملیکی و گمرکات کشور سخن به میان آورد و ابراز داشت: ما تیم‌های بازرسی در استان کرمان تشکیل داده‌ایم که از اموال عمومی و متعلق به مردم سرکشی و بازدید می‌کنیم و دستور قضایی برای رفع توقیف اموال  صادر می‌شود.

وی یادآور شد: تاکنون تیم‌هایی با محوریت دادستان مرکز استان تشکیل و از انبارهای سازمان تملیکی بازدید کرده‌اند و شاهد رفع توقیف از دستگاه سی‌تی‌اسکن در گمرک بم بعد از گذشت ۱۰ سال طی روزهای اخیر بودیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از آغاز بازدیدهای خود از انبارهای سازمان تملیکی و گمرکات استان خبر داد و اظهار داشت: همه انبارهای گمرکات و سازمان‌های مختلف را بازرسی می‌کنیم و دستورات لازم برای رفع توقیف کالاها صادر می‌شود تا شاهد رونق تولید باشیم.

 

فعالیت ۵۸ هزار ماینر در مزرعه ارز دیجیتال رفسنجان

همچنین رئیس  گمرک رفسنجان در سخنانی بیان داشت: گمرک رفسنجان در اواسط سال ۹۴ فعالیت خود را آغاز کرد و در زمینه صادرات، واردات، ترانزیت، امانات پستی و پرونده‌های قاچاق فعالیت می‌کند.

علیرضا تقوی با اشاره به اینکه عمده فعالیت گمرک رفسنجان در بخش صادرات است، تصریح کرد: ما در  یین ۱۰۵ گمرک کشور رتبه ۱۳ کشوری را در ماه گذشته کسب کردیم.

وی از واردات مواد اولیه و قطعه‌سازی برخی از شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان توسط گمرک خبر داد و اضافه کرد: یک شرت ایرانی و چینی بزرگترین شرکت فعال در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان است که ۵۸ هزار ماینر بر اساس پروانه بهره‌بردای در آن فعال هستند.

لزوم بهره‌گیری از توان کارگزاران گمرکی

در همین حال مدیرکل گمرکات استان کرمان در سخنانی اظهار داشت: سازمان‌های زیادی در تجارت داخلی دخیل هستتد و گمرک آخرین حلقه است و برای ترخیص کالاها باید سلسله مراتب در سایر سازمان‌ها انجام ‌شود  و اگر واردکننده درگیر سازمان‌های دیگر نباشد در گمرک کرمان معطل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: واردکنندگان در استان کرمان افرادی را که تخصص مراجعه به گمرک داشته باشند را ندارند  در صورتی که کارگزاران گمرکی مجاز هستند، کالاها را ترخیص کنند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ق/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا