اردبیل

محصولات تاثیرگذار در حوزه پزشکی معرفی می‌شوند؛ ارائه ۳۶ طرح یا ایده فناورانه در ۲ حوزه

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، مهران محمدی بعداز ظهر امروز در محل برگزاری رویداد «نیوزدی» اظهار کرد: در این رویداد ما به دنبال آن هستیم که محصولاتی را معرفی کنیم که به حد بلوغ رسیده، در مرحله تجاری‌سازی قرار گرفته‌ و مراحلی از اخذ مجوز را طی نموده‌اند و در نهایت توانسته‌اند در بازار داروهای گیاهی و حوزه پزشکی و سلامت، تاثیرگذار باشند و مقالات آنها در مجلات علمی جهان چاپ و تایید شدند.

وی افزود: رسانه‌های ما ظرفیت عظیمی را در ارتباط با مردم و اطلاع‌رسانی دارند و می‌توانند فناوران و محصولات آنها را به جامعه معرفی کند تا پیش زمینه‌ای برای آینده نزدیک باشد و محصولات فناوران در داروخانه‌ها و مراکز درمانی قرار گیرد.

ارائه ۳۶ طرح یا ایده فناورانه در ۲ حوزه

معاون فناوری مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان اردبیل بیان کرد: مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان دارای ۱۸ شرکت فناور و یک هسته دانش‌آموزی است که از بین این شرکت‌ها، دو مورد دانش بنیان بوده و یک مورد به شرکت خلاق تبدیل شده است و ۱۴ ثبت اختراع نیز در این مرکز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در مجموع ۳۶ طرح یا ایده فناورانه در حوزه فرآورده‌های گیاهان دارویی و حوزه گردشگری سلامت ارائه شده است.

محمدی با اشاره به حمایت این مرکز از فناوران، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی استان سعی دارد با فراهم آوردن امکانات و حمایت‌های اولیه، زمینه را برای جوانان صاحب ایده و فکر و اندیشه فراهم آورد تا بتوانند طرح‌های خود را به مرحله تجاری‌سازی برساند.

تولید داروهای گیاهی با استفاده از فناوری نانو

محمود خروشی، رئیس هیأت مدیره شرکت دانش‌بنیان آژیانه اردبیل گفت: این شرکت ابتدا فعالیت خود را در بخش کشاورزی در شهر اردبیل آغاز کرد، اما با گذشت زمان، کسب تجربه و با در اختیار داشتن چندین متخصص در سطح استان و حتی کشور، فعالیت اصلی خود را متمرکز بر گیاهان دارویی نمود.

وی افزود: با حمایت مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل و با بهره‌گیری از علم اساتید برجسته، به نتایج ارزنده‌ای در تهیه و تولید مواد اولیه طب سنتی و به خصوص داروهای وابسته به گیاهان به کمک متابولیت‌های ثانویه و با استفاده از فناوری نانو رسیدیم.

رئیس هیأت مدیره شرکت دانش‌بنیان آژیانه اردبیل تصریح کرد: در کنار آن، تهیه و تولید اسانس، عصاره و روغن‌های گیاهی، تهیه و تولید متابولیت‌های ثانویه و تهیه و تولید داروهای گیاهی اعم از پماد، لوسیون، شربت، قرص، اسپری نیز در دستور کار شرکت قرار دارد.

وی با اشاره به قطره گیاهی ضدسینوزیت «دامپرلی» که برگرفته از گیاهان دارویی از جمله سیاهدانه، رزماری و زیتون است، تشریح کرد: این داروی گیاهی دارای خاصیت ضدمیکروبی و ضدباکتریایی بوده و موجب گشادی رگ‌ها، رفع احتقان، خلط‌آوری، دفع عفونت و در نهایت موجب تخلیه سینوس‌ها از عوامل بیماری‌زا می‌شود و می‌تواند «برونش‌ها» را از بازگشت سه باکتری مهم عامل عفونت مصون نماید.

خروشی بیان کرد: قطره دامپرلی به مدت شش ماه از استقرار و ورود میکرو ارگانیسم‌های عامل سینوزیت جلوگیری می‌نماید و می‌توان آن را یک محصول بی‌رقیب برای درمان سینوزیت دانست.

خروشی اظهار کرد: کپسول ضدالتهاب استخوان «زینکوپر» نیز یکی از مکمل‌های قدرتمند جهت رفع التهابات مفاصل و دارای منشایی کاملا گیاهی و طبیعی است.

وی گفت: این کپسول علاوه بر اینکه دارای آثار قدرتمندی در زمینه برطرف کردن التهابات مفاصل است، اثرات آلاینده‌ها بر سلول‌ها را نیز کاهش داده و به حفظ تعادل سلولی کمک می‌کند. این محصول دارای منشا کاملا گیاهی بوده و از عصاره زردچوبه، زنجبیل، فلفل سیاه و شیرین بیان ساخته شده است.

انتهای پیام۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا