کردستان

بومی گزینی دانشگاه‌ها موجب ضایع شدن حق دانش آموزان کردستانی است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه دانش‌آموزان کردستان در المپیادهای علمی دانش‌آموزی خوش درخشیده اند گفت: بومی گزینی از جمله مسائلی است که حق فرزندان با استعداد استان برای تحصیل در دانشگاه‌های برتر را ضایع می‌کند.
وی افزود: در سفر ریاست محترم جمهور به کردستان حتما این موضوع را مطرح و از ایشان برای اصلاح این رویه درخواست خواهیم کرد.
زارعی‌کوشا به حضور اساتید و نخبگان کردستانی در جای جای کشور اشاره کرد و گفت: کسب رتبه‌های برتر علمی توسط دانش‌آموزان استان نشانه توانمندی و استعداد سرشار فرزندان کردستانی و زحماتی است که در این بخش کشیده شده و ما نیز باید بستر اعتلای بیشتر نخبگان را فراهم کنیم.
استاندار کردستان عنوان کرد: هم در حوزه آموزشی و هم مسائل و مبانی پرورشی توفیقات خوبی حاصل شده اما لازم‌ است افق‌های بلندتر آموزشی و پرورشی را هدف‌گذاری کنیم.
وی به میزان سرانه فضای آموزشی استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در بعضی زمینه‌ها میزان سرانه استان خوب و در برخی شاخص‌ها و پارامترها از میانگین کشوری پائین‌تر هستیم که جبران این کمبودها به کار و تلاش بیشتر نیاز دارد.
وی همچنین توجه و اهمیت دادن به آموزش معارف قرآنی و اهتمام بیشتر به آموزه‌های دینی در مدارس را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: بی گمان اُنس با قرآن می‌تواند فرزندان عزیز جامعه را از هجوم آفت‌های روز مصون نگه دارد.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا