اجتماعی

مدیر موزه ملک: سردار سلیمانی دنیا را از یک جنگ جهانی نجات داد

به گزارش خبرنگار گردشگری برگزیده های ایران، آئین سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) و سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی صبح امروز با همکاری هیأت امنای بازار بزرگ تهران و پایگاه بسیج در خانه تاریخی ملک برگزار شد.

غلامرضا خواجه‌سروی مدیر مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در این مراسم اظهار داشت: توصیه من به همه دوستان این است که در فرصتی مناسب خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) را کلمه به کلمه بخوانند تا با اعجاز سخنانی که از زبان یک معصوم خارج شده بیشتر آشنا شوند.

وی با اشاره به تلاش حضرت فاطمه (س) برای جلوگیری از انحراف در دین گفت:‌هر چند عمر کوتاه ایشان کفاف توفیق در این هدف را نداد اما ما شیعیان می‌توانیم با برپایی نماز، پرداخت خمس و زکات، کمک به فقرا و حرکت در مسیر درست مانع از انحراف در دین شویم.

خواجه‌سروی تصریح کرد:‌متأسفانه یکی از اتفاقاتی که در سال‌های اخیر افتاده این است که عده‌ای از مسلمانان با شعار «جهاد»‌ به جان کشورهای اسلامی افتاده‌اند و فجایعی را رقم زدند که حتی صحبت در مورد آن غیرقابل تحمل است.

مدیر مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک با بیان اینکه تمام این کارها با نام خدا و ادبیات دینی انجام گرفته گفت:‌زمانی که داعش به مرز ایران نزدیک شد خیلی‌ها گفتند مقابله به ما ربطی ندارد در حالی که اتفاقاً هدف این‌ها کشور ایران بود که اکثر مردم آن شیعه هستند.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی نماد جریان مقاومت است افزود: حاج‌قاسم با اقدامات خود دنیا را از یک جنگ جهانی نجات داد به همین جهت حرکت او خدمت به بشریت بود.

خواجه‌سروی با تأکید بر اینکه سردار سلیمانی بر روی شعارهای صلح جهانی خط بطلان کشید و خودش صلح جهانی ایجاد کرد گفت:‌ سردار سلیمانی و همراهانش صادقانه پیش رفتند تا صلح جهانی و حقوق بشر را تضمین کنند.

وی افزود: جوهره کار حاج‌قاسم اخلاص، صداقت، درستی، نوع‌دوستی و ایمان بود ایشان هیچگاه گذشته خود را فراموش نمی‌کرد و در ایام فاطمیه به شهر خود می‌رفت، باید زمان بگذرد تا مردم جهان بفهمند که این سردار بزرگ چه کار کرده است، سردار سلیمانی در حقیقت مبارزه با تروریسم و تندروی را به جهان ثابت کرد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا