کرمان

نهضت آزادسازی زندانیان در مکتب حاج‌قاسم سلیمانی؛ ۶۳ مددجوی کرمانی طعم آزادی را چشیدند

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، صبح امروز و با حضور یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان و در جوار مزار مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ۶۳ مددجوی جرائم غیرعمد و جرایم سبک از زندان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در آیین نهضت آزادسازی محکومین جرائم مالی غیرعمد و عمد سبک زندان‌های استان کرمان در مکتب حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: برگزاری پنجمین مرحله نهضت آزادسازی زندانیان در مکتب حاجقاسم سلیمانی نمونه‌ای از حضور پرشور فوج‌فوج عاشقان و شیفتگان عرصه جهاد و شهادت است که از سراسر کشور و اقضی نقاط دنیا بر مزار این شهید عزیز حضور پیدا می‌کنند.

یدالله موحد تصریح کرد: آنهایی که فکر می‌کردند با توطئه و اقدام شرورانه در ۱۳ دی ماه ۹۸ فرمانده مقاومت را ترور می‌کنند و می‌توانند نور وجودی او را خاموش می‌کنند، غافل از این بودند که خورشید مکتب حاج قاسم در سپهر جبهه مقاومت و در دل جوانان امت اسلامی تابناک‌تر و درخشان‌تر از گذشته می‌تابد و مسیر مقاومت را روشن می‌کند.

شعله آتش و کینه‌جوانان ایران اسلامی زندگی را بر آنها راحت نمی‌گذارد

رئیس دادگستری استان کرمان ادامه داد: این روزها ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی به‌ویژه از سوی مقام معظم رهبری به آزادگان دنیا معرفی شده است و شهادت سردار بزرگ جهان اسلام در سینه جوانان مسلمان به‌ویژه جبهه مقاومت آتشی از کینه، نفرت و انتقام از مسببان، مجریان و عاملان این جنایت برافروخته است و هر روز شعله‌های این آتش پرحرارت‌تر و سوزنده‌تر می‌شود.

موحد ابراز داشت: اگر مجامع بین‌المللی که می‌دانند این اقدام شرارت‌آمیز سردمداران آمریکا با نقض تمام قواعد و مقررات حاکم بر روابط بین‌المللی و نقض حاکمیت عراق و ایران صورت گرفت و مسببان این جنایت مستحق سخت‌ترین مجازات هستند، اما از مجازات عاملان این جنایت و ترور عاجز هستند بدانند عجز نهادهای بین‌المللی مانع از آن نخواهد ماند که این جنایتکاران بدون مجازات باقی بمانند.

وی تصریح کرد: آنها خوب می‌دانند شعله آتش و کینه‌جوانان ایران اسلامی زندگی را بر آنها راحت نمی‌گذارد و حتی اگر دقایقی به پایان عمر این جنایتکاران مانده باشد در چنگال مجازات الهی و خشم امت اسلامی مجازات می شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با همت خیران و تلاش شبانه‌روزی کمیته‌های صلح و سازش ستاد دیه استان و اقشار مختلف بسیجی در سراسر استان کرمان ۵۶۹ زندانی از زندان آزاد شدند و توانستند یک نفر محکوم به قصاص را هم امروز از زندان آزاد کنند.

موحد اضافه کرد: امروز و در پنجمین مرحله نهضت آزادسازی محکومین جرائم مالی غیرعمد و عمد سبک زندان‌های استان کرمان ۱۰۰ زندانی به برکت نام و یاد حاج قاسم آزاد می‌شوند که ۶۳ نفر مددجوی جرائم غیرعمد و محکومان مالی به عدد سن حاج قاسم سلیمانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از محکومیت‌های مالی زندانیان را شکات گذشت کرده‌اند و ۷ میلیارد تومان ستاد دیه به صورت بلاعوض پرداخت کرده است تا زمینه آزادی زندانیان فراهم شود.

موحد با تاکید بر اینکه شکات در واقع خیران واقعی هستند و از بخش عمده مطالبات خود گذشت کردند، یادآور شد: ۳۶ زندانی با ۲۸۳ میلیون وجه نقد و رضایت شکات از زندان آزاد شدند.

خون حاج‌قاسم بهترین مسیر را برای حفظ نظام و ترویج در دنیا ریل‌گذاری کرد

در همین حال سردار نظری جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: دشمنان حتی از تصویر حاج قاسم می‌ترسند زیرا مردم و مسؤولان ما تفکر حاج قاسم را دنبال می‌کنند و این انتقام اصلی از دشمن است.

وی ادامه داد: استکبار فکر می‌کرد با حذف فیزیکی حاج قاسم، حضور ایران در محورهای مقاومت برای ترویج انقلاب تمام می‌شود اما هم‌اکنون میلیون‌ها حاج قاسم به وجود آمده است و هر روز که جلوتر می‌رویم، می‌بینیم، مردم ما حاج قاسم را بیشتر از مسؤولان شناخته‌اند و در اوج سرما و در لحظه شهادت سردار سلیمانی تعداد زیادی از هم‌وطنان و زائرانی از دیگر کشورها در گلزار شهدای کرمان حضور داشتند و آن لحظه را گرامی داشتند.

نظری تصریح کرد: دنبال این نیستیم ضربه ناگهانی بزنیم بلکه به‌تدریج دشمن را از پا می‌اندازیم و حضور و همراهی با انقلاب، نظام و شهدا بزرگترین ضربه به دشمن است.

وی اضافه کرد: در شبکه‌های اجتماعی وقتی از یک نکته، مطلب و هشتک در مکتب حاج قاسم ترس دارند و اقدامات حقیقی و مجازی برای جلوگیری از این مکتب انجام می‌دهند، بدین معناست که خون حاج قاسم بهترین مسیر را برای حفظ نظام و ترویج در دنیا ریل‌گذاری کرد.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز داشت: ولایتمداری، به‌موقع عمل کردن، تاثیرگذاری با حرکت، بیان و در میدان بودن از ویژگی‌های سردار سلیمانی‌ست و ازادی زندانیان جرائم غیرعمد یکی از آرزوهای حاج قاسم بود و حاج قاسم در بیت‌الزهرا می‌نشست و مشکلات قضایی مردم را با تماس با دادستان و رئیس کل دادگستری استان کرمان پیگیری می‌کرد.

نظری خاطرنشان کرد: در این دو سال بعد از شهادت سردار سلیمانی نیز همه خدمات برای گفتمان‌سازی و جریان‌سازی مکتب حاج قاسم را ادامه دادیم و از عدد سن حاج قاسم برای آزادسازی افراد و اجرای پروژه‌ها بهره می‌بریم و امروز ۶۳ مددجو آزاد می‌شوند و بهره‌برداری از ۶۳ پروژه آبرسانی را در دستور کار داریم.

وی اظهار داشت: جریان‌سازی مکتب حاج قاسم در کشور آغاز شده و بزرگترین ضربه و انتقام از دشمن است هرچند اقدامات سخت هم قطعا ادامه می‌یابد، اما اقدام نرم فرهنگی، ترویج تفکر و اندیشه حاج قاسم موجب نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود.

نظری یادآور شد: تاکنون زائرانی از بیش از ۵۳ کشور حتی کشورهایی مانند آمریکا که در ترور حاج قاسم دست داشتند به مزار شهید سلیمانی می‌آیند و این نشان می‌دهد نفوذ تفکر حاج قاسم تا کجا رفته است و مردم آنها با دولت‌شان هم سو نیستند و این معنای نابودی آنهاست.

وی اضافخ کرد: مردمی‌شدن برنامه‌های گرامیداشت دومین سالروز شهدات سردار سلیمانی بهترین راه ترویج مکتب سلیمانی بود و مردم ما اسکان، پذیرایی و مراسم را برعهده گرفتند و بیش از ۸۰ درصد برنامه‌ها مردمی است.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: ارائه نظام فکری حاج قاسم و شهدا که همان نظامات امام و رهبری ست را آغاز کرده‌ایم و پایان‌نامه‌هایی در این زمینه در دست نگارش و تدوین است و تاکنون ۳۰ نظامات را آماده کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان نظامی و امنیتی از کشورهای مختلف بر سر مزار شهید سردار سلیمانی حضور پیدا کردند، گفت: خون شهدا و خون حاج قاسم و ابومهدی مهندس موجب رشد و ترویج بیشتر نظام جمهوری اسلامی در دنیا شده است.

نظری همچنین از کمک نیروهای بسیجی و سپاهی به مردم در سیل جنوب استان کرمان خبر داد و عنوان کرد: گروه‌های جهادی به منطاق سیل‌زده رفتند و دستگاه‌ها را به سمت این مناطق حرکت دادیم که نشان می‌دهد مکتب حاج قاسم مکتب کمک و خدمت به مردم است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا