مرکزی

برخورد پیشگیرانه و قاطع با حقوق‌های نجومی شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ساوه، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با تبریک ۵ آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به دستور امام خمینی (ره) اظهار کرد: نام بسیج یادآور خاطره عزیزترین نهاد و بزرگترین مردان تاریخی ما بوده و نهادی است که به تعبیر امام راحل تشکیل آن یقینا از برکات و الطاف جلیه خداوند متعال بود. 

وی افزود: بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد و مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان رشادت و شهادت سر داده‌اند.

خطیب نماز جمعه ساوه راه نجات کشور را بازگشت به حاکمیت و تفکر بسیجی دانست و عنوان کرد: راه نجات کشور عدم وابستگی به غرب و شرق، اقتصاد مقاومتی، روی آوردن به ادب الهی و انسانی و تسلیم آموزه‌های دینی است لذا تفکر بسیجی یعنی تسلیم قرآن و عترت و ولایت بودن و زیر بار ذلت نرفتن است.

رحیمی با تأکید بر اینکه تفکر بسیج گستره و کارکرد فراوانی دارد ادامه دارد: تفکر بسیجی یعنی ایثار و شهادت و رشادت، یعنی آبادی زمین و زمینه، یعنی غیرت، عزت، نهضت محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی، یعنی ایستادگی در برابر نفوذ دشمن و صدها تفسیر دیگری که از کارکردهای مهم بسیج و بسیجی در جامعه امروز است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به انتشار فیش‌های نجومی طی روزهای اخیر و مطالبه رهبر انقلاب طی سال‌های قبل در خصوص برخورد با آن گفت: گذشتگان اعتقادی به برخورد با این ناهنجاری بزرگ نداشتند اما اکنون که قوای سه گانه، با همفکری و هم‌آوایی منادی مقابله با فساد هستند باید گام مهم و اولی را در مقابله با این زیاده‌خواهی‌های زشت بردارند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: پدیده حقوق‌های نجومی به عنوان یکی از مظاهر فسادزا و اعتمادزدا و اشرافی‌گری مسئولان باید زشت و قبیح شمرده شود؛ این توقع و انتظار مهم عموم مردم از دولت انقلابی و مجلس انقلابی و قوه قضائیه انقلابی است.

رحیمی با تأکید بر اینکه باید با این قضیه برخورد پیشگیرانه شود اضافه کرد: در این بخش مجلس و دولت با قانون‌گذاری درست و اصلاح نظام اداری و ساختارهای معیوب، نقش اصلی دارند اما در برخورد با حقوق‌های نجومی هر سه قوه باید ورود مشخص و تقسیم‌بندی‌شده و قاطع داشته باشند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا